Nazolabial Dolgu

Nazolabial bölge tam olarak neresidir ?

Nazolabial bölge burun kenarından başlayan ve dudak kenarlarına doğru uzanan hatta verilen isimdir. Çocukluk ve gençlik dönemlerinde belirgin olmayan bu alan zamanla derinleşmeye başlar ve daha belirgin hale gelir.

Aslında burda derinleşen nazolabial bölge değildir. Yaşlanma ve yerçekimi etkisi ile yanak bölgesini aşağıya doğru inmesi sonucu nasolabial bölge daha derin ve görünür hale gelir.

Bu nedenle nazolabial bölgeyi yanak bölgesi ve elmacık kemikleri ile beraber değerlendirmek daha doğrudur. Özellikle burun kenarında oluşan bu derinlik zamanla dudaklara doğru uzanmaya devam eder. Bu derinleşme ve belirginlik yüzde yorgun bir görünüm oluşmasına neden olur.

Nazolabial dolgu faydaları nelerdir?

Bu uygulamanın faydaları arasında ciltte kolajen üretimini arttırması başta gelir. Yine ağız bölgesine hacim kazandırması da önemli bir detaydır. Cildin daha yumuşak olması ve cildin kendine gelmesi uygulamanın avantajlarından birkaçıdır.

Nazolabial dolgu sayesinde daha düz ve pürüzsüz bir yüz görünümü kazanılmış olur. Bilinen bir yan etkisinin olmaması ve hızlı bir şekilde sonuç alınıyor olması da yine operasyonun önemli yönleri arasındadır. Hastalar bu operasyonlar sonrasında rahat bir şekilde makyaj yapabilirler.

Anti aging için de sıklıkla kullanılan bu yöntem günümüzde düz bir yüz hattı isteyen ve yaşlanmaya bağlı kırışıklıklardan rahatsız olan hastalarca tercih edilmektedir. Bazı hastalarda doğuştan ortaya çıkan nasolabial çizgiler de rahatlıkla bu dolgu yöntemi ile istedikleri görünüme kavuşabilirler.

İlginizi Çekebilir  Burun Dolgusu

Nazolabial dolgu ne zaman gerekir?

Bu operasyonu yaptırmak için herhangi bir zaman kısıtı bulunmamaktadır. İsteyen hastalar 18 yaşını tamamlayarak bu işlemleri yaptırabilirler.

Bunun dışında genellikle yaşlılık ile ortaya çıkan ve kişinin mutsuz bir yüz görünümü almasına neden olan bu çizgilerin giderilmesi kişinin kendini iyi hissetmesi açısından da önemlidir. Fakat hastalar bu operasyon için kırışıklıkların ortaya çıkmasını beklemek zorunda değildir. Nazolabial dolgu uygulamaları bu nedenle erken aşamada da yerine getirilebilir.

Sadece bayanlar tarafından değil erkekler tarafından da tercih edilen bir yöntemdir. Hatta son dönemde erkeklerin bu operasyonları daha fazla oranda tercih ettiği söylenebilir. Söz konusu yöntem genetik nedenlerden dolayı doğuştan nazolabial çizgilere sahip erkek ve bayan hastalara uygulanabilir.

Hastalarda nazolabial dolgu uygulaması sayesinde çirkin ve mutsuz bir görünüm arz eden çizgiler ortadan kaldırılmış olur. İç yanakta meydana gelen bu kıvrımlar nazolabial kıvrımlar olarak ifade edilir.

Bu kıvrımlar yaşlanmaya bağlı olarak zamanla artış gösterir. Bunun bir sonucu olarak da hastalarda yüz hatlarında derin çizikler ortaya çıkar. Bu nedenle anti aging kapsamında bu çizgilerden kurtulmak isteyen hastalar bu yöntemi tercih edebilir.

Bu yöntem istenildiği zaman yaptırılabilir. Genellikle 18 yaş üzeri hastalarda kırışıklıklar ortaya çıkmaya başladığında bu yöntem tercih edilir. yaşlılık ve çevresel koşulların yüz hatlarında ortaya çıkardığı çukurlar ya da çizgilerin giderilmesi için bu yöntemden yararlanılır.

Bu dolgu işlemi zamanla etkisini kaybettiğinden dolayı hastalar eğer isterler ise belirli aralıklar ile yeni operasyonlardan yararlanabilirler. Hastalarda tedaviyi engelleyen başka hastalık yok ise bu yöntem kullanılır.

Nazolabial Dolguyu Kimlerin Yapması Önerilmez?

Bu yöntem daha çok yüz hatlarında bir deri hastalığı olmayan hastalar için uygundur. Cilt deri hastalığı olan kişilerin öncelikle bu deri hastalığı ile ilgili tedavisi yapılır. Yine en az 18 yaşını bitirmiş olmak da bu tedavi için geçer bir şarttır.

Hastaların tedavi olmadan gereken tetkiklerini yaptırmaları ve doktor tavsiyesi ile bu işlemleri yaptırması gerekir. Nazolabial dolgu kronik rahatsızlığı olan hastalar için önerilmeyen bir yöntemdir.

Nazolabial Dolgu Öncesinde Yapılması Gereken İşlemler Nelerdir?

Bu dolgu uygulaması bir anda gerçekleştirilmez. Bu nedenle operasyon öncesinde hastaların en az iki hafta kala doktora gitmesi gerekir. Doktor size tedavi hakkında bilgi vererek operasyona daha hazır hale gelmenize yardımcı olacaktır. Yine doktorunuz nazolabial kıvrımlarınıza bakarak kaç seanslık işlem yapılacağını sizle söyleyecektir. Aynı zamanda tedavi öncesinde kullanmanız ya da kullanmamanız gereken ilaçlar için de doktorunuzdan yardım alabilirsiniz.

Nazolabial Dolgu Uygulamalarında Dikkat Edilmesi Gereken Konular Nelerdir?

Hastaların bu işlemler sırasında operasyon konusunda bilgi sahibi olması ve aynı zamanda gerçekçi beklentiler içerisinde olması önem taşır. Bu işlem bir dolgu yöntemi olup bir cerrahi işlem değildir. Bu nedenle her türlü beklentinin karşılanması mümkün değildir. Daha çok yüz hatlarında estetik bir görünüm kazanabilmek için kullanılan bir yöntemdir.

İlginizi Çekebilir  Yrd. Doç. Dr. Yunus DOĞAN

Nazolabial Dolgu Sonrasında Yapılması Gereken İşlemler Nelerdir?

İnsan yüzü hassas bir yapıda olduğundan dolayı bu uygulamalar sırasında ve sonrasında yüz cilt sağlığına dikkat etmek gerekir. Operasyon sonrasında hastaların yüzlerine asitli içerikler sürmesi doğru değildir.

Yine aşırı sıcak ya da aşırı soğuk ortamlarda bulunmak yüz sağlığı açısından risk oluşturacaktır. Ağır egzersizler tedavinin etkilerini olumsuz olarak etkiler. Yine aşırı mimikler ve yüzleri gerginleştirecek aktivitelerin de estetik işlemin sonuçlarına olumsuz etki edeceği bilinmelidir.

Nazolabial bölgeye yapılacak dolgunun özellikleri nelerdir ?

Nazolabial dolgu uygulamaları burun kenarındaki derin alanlardan başlayarak yapılır. Bu bölge nazolabial hattın en derin yeridir. Burun kenarında cilt altına yapılacak olan dolgu burayı doldurarak daha genç bir görünüm kazandırır.

Burun kenarından dudaklara doğru uzanan hatta eğer çizgiler çok derin ise cilt altına dolgu yapılması, eğer çizgiler yüzeysel ise hemen çizgilerin altına yüzeysel planda yapılabilir . Bu nedenle nazolabial dolgunun hem cilt altı derin bölgelere hem de ince çizgilerin altına yapılmaya uygun bir dolgu olması gerekir.

Nazolabial Dolgu Yan Etkileri Nelerdir?

Bu dolgu uygulamaları sıklıkla hyaluronik asit ile yerine getirilir. Bu dolgu malzemesi normal şartlarda insan vücudunda bulunan bir dolgu malzemesi olduğundan dolayı herhangi bir yan etkisi yoktur. Fakat bu işlem sonrasında hastalarda operasyondan kaynaklanan morarmalar ya da kızarıklar ortaya çıkabilir.

Fakat bu etkiler bir iki gün içerisinde geçmektedir. Hastalarda bu operasyon sonrasında önemli bir soru işareti de mimiklerin kaybı korkusudur. Bu operasyon sonrasında herhangi bir mimik kaybı ortaya çıkmaz.

Nazolabial dolguların kalıcılığı ne kadardır ?

Vücudun her bölgesinde olduğu gibi nazolabial dolgularında kalıcı dolgular olması önerilmez. Kalıcılığı bir yıl civarında olan dolgular insan vücuduna en uygun olan dolgulardır. Nazolabial bölge için bizim tercihimiz 1 yıl kalıcılığı olan dolgularıdır. Bir yıl süresince insan vücudundaki enzimatik reaksiyonlar dolguyu tam yakın olarak eritir.

Nazolabial bölge ile yanak bölgesi neden bir arada değerlendirilmelidir ?

Yukarıda da belirttiğimiz gibi yanak bölgesinin yaşlanma ve yerçekimi etkisi ile aşağıya doğru hareket eder. Bu hem yanaklarda hacim kaybına hem de nazolabial bölgede derinleşmeye neden olur.

Elmacık kemikleri üzerine yapılan dolgu ile hem yanaklardaki hacim kaybı giderilir ve elmacık kemikleri daha belirgin ve çekici hale getirilir hem de yanak bölgesi tekrar yukarıya doğru alınıp nazolabial bölgenin derinliği azaltılır.

İlginizi Çekebilir  Dudak Dolgusu

Bu sayede nazolabial bölgeye yapılacak dolgu miktarı azaltılırken, yüzde daha orantılı bir görünüme kavuşulur. Sadece nazolabial bölgedeki derinliği azaltmak için bu bölgeye yapılacak fazla miktarda dolgu, yüzün alt yarısının fazla büyümesine ve yüzün üst yarımı ile orantısız bir görünüme neden olabilir.

Nazolabial bölgeye dolgu dışında uygulanabilecek seçenekler nelerdir ?

Nazolabial dolgusu temelde o bölgeye hacim kazandırarak derinleşen çizgileri azaltmayı hedefler . Bu tedaviye alternatif ise yağ enjeksiyonudur. Yağ enjeksiyonu sırasında vücudun diğer bölgelerinden yağ alınmasını ve alınan yağların belirli aşamalardan geçirilerek enjekte edilebilir hale getirilmesini gerektirir.

Yağ enjeksiyonunu tercihen ameliyathane şartlarında yada optimal sterilizasyon koşullarında yapılması önerilir. Yüze yapılan yağ enjeksiyonunda enjekte edilen yağların yaklaşık % 60’ı kalıcı olur.

Bu nedenle yağ enjeksiyonlarında istenen kalıcı hacmi yakalamak için minimum iki seans yağ enjeksiyonu gerekir. Biz Clinicplast olarak kalıcı çözüm isteyen hastalarımıza yağ enjeksiyonunu öneriyoruz. Daha düşük hacimlerde kaybı olan ve daha kolay çözümler isteyen hastalarımızda ise nazolabial dolgusu bizim için ilk seçenek olmaktadır.

Nazolabial dolgusundan hemen sonra sosyal hayata dönebilir miyim ?

Nazolabial dolgu lokal anestezi krem uygulaması ile beraber yapılan lokal bir uygulamadır . Bölgenin özelliğinden dolayı buraya yapılan dolgu uygulamaları şişlik yada morluğa neden olamaz . Bu nedenle hastalar kolaylık sosyal hayatlarına dönebilirler.

Nazolabial Dolgu Etkisi Ne Kadar Sürer?

Bu estetik yöntemin etkileri hemen ortaya çıkmaz. Tedavinin tamamlanmasından sonraki iki hafta içerisinde belirgin bir şekilde etkilerinin ortaya çıktığı görülür. nazolabial dolgu uygulamaları uygulamadan iki hafta sonra ortaya çıkar ve kalıcılık olarak 1,5 seneye kadar etkileri görülmeye devam eder.

Eğer hastalar bu etkinin sürekli olmasını isterler ise ara sıra bu yöntemden yararlanabilirler. Bu operasyonun etkilerinin uzun vadeli olması kişinin bakım becerileri çalışma hayatı stres gibi durumlardan doğrudan etkilenir.

Nazolabial Dolgu İçerisinde Hangi Maddeler Bulunmaktadır?

Bu yöntemde kullanılan dolgu malzemesi hyaluronik asit olup vücudun kendi ürettiği bir doğal malzemedir. Bu nedenle kişide herhangi bir yan etki ortaya çıkmaz. Bunun dışında nazolabial dolgu işleminde herhangi bir bileşen kullanılmaz. Kullanılan malzemenin doğal olması deride istenilen elastikiyetin ortaya çıkmasına imkân tanır.

Nazolabial Dolgu Fiyatları 2024

İşlem hastanın özelliklerine göre farklı fiyatlar üzerinden gerçekleştirilir. Bazı hastalarda dolgu işlemi daha fazla derine yapıldığından dolayı daha fazla seans ile tamamlanır.

Bu da fiyatların değişmesine neden olur. Bunun yanında operasyonun düşük maliyetli olması ve aynı zamanda giderek daha yaygın hale gelmesi nedeni ile fiyatlar makul seviyelerdedir.

Nazolabial dolgu fiyatları ile ilgili sağlık merkezlerinden bilgi almak mümkündür. Nazolabial dolgu fiyatları 2024 hakkında bilgi almak için bizlere hemen ulaşabilirsiniz.