Ozon Terapisi

OZON

On dokuzuncu yüzyılın ortalarında keşfedilen bir gaz olan ozon (O3) dinamik olarak kararsız bir yapıda üç oksijen atomundan oluşan oksijenin kimyasal bir türevidir. Ozon gazı renksiz, keskin kokulu ve sıvı veya katı halde patlayıcıdır. Ozonun temel işlevi UV radyasyonunun zararlı etkilerinden korumaktır. Güneşin yaydığı yüksek enerjili mor ötesi ışınlara karşı koruyucu bir filtre mekanizması sunmakta ve biyosferdeki biyolojik dengeyi korumaya yardımcı olmaktadır.

1956 yılında Doktor Harman tarafından ortaya atılan yaşlanmanın serbest radikal teorisi ile reaktif oksijen radikallerinin oluşturduğu oksidatif stresin yaşlanma (aging), kanser, tip 2, diyabet, hipertansiyon, ve obezite gibi kronik hastalıklar ve kronik inflamasyon ile ilişkisi ortaya konuldu. Hava kirliliği, radyasyon, enfeksiyonlar gibi artmış çevresel faktörler nedeniyle oksijen radikallerinin aşırı üretimi ve antioksidan savunmanın azalması arasındaki dengenin olumsuz yönde bozulması insan vücudunda çeşitli hastalıklara zemin hazırlar.

Ozon terapisi nedir?

Ozon terapisi, optimum hücresel oksijenasyonu yeniden sağlamak için ozon gazını doğrudan kan dolaşımına verme işlemidir. Ozon terapisi, çeşitli hastalıkların tedavisinde ozon gazının kullanıldığı bir tedavi metodu olmasının yanında, hastalık öncesi uygulanması ile bağışıklık sistemini destekleyen bir alternatif tıp metodudur.

Ozon terapisinin vücuttaki etki mekanizmaları;

• Antiseptik etki
  • Enzim ve hormon regülasyonu
  • Antioksidan sistemin uyarılması ve serbest radikal eliminasyonu
  • Hücre rejenerasyonu
  • Bağışıklık sistemi düzenleyici (immunmodülatör)
  • Analjezik ve antienflamatuar
  • Kan hücrelerinin dokulara oksijen bırakma kapasitesini arttırma

Damardan ozon terapi yöntemi ile hücre yenilenmesi ve bağışıklık sistemimizin güçlenmesi ve enfeksiyonlara karşı artan direnç ile birlikte daha dengeli, sağlıklı ve enerjik bir vücut yapısı kazanılması amaçlanır.

Ozon terapisi hücre ve dokulara kan dolaşımını arttırır. Kan basıncının düzenlenmesini sağlar. Cildin kan dolaşımını artırarak cildin yenilenmesini sağlar. Daha temiz ve yumuşak cilt  ile birlikte cildin nefes almasını sağlar. Kronik yorgunluğu giderir.

Kaslarda ve tendonlarda biriken toksinleri uzaklaştırarak kas esnekliğini arttırır. Kas ve eklem ağrılarını azaltır. Beyin fonksiyonlarını iyileştirir, konsantrasyon bozukluklarını düzenler ve hafızayı güçlendirir. Düzenli ozon terapinin cinsel istek ve performansı artırıcı etkisi vardır.

Ozon tedavisi modern tıpta bir yüzyıldan fazla bir süredir bilinmekte olup, etkisi kanıtlanmış, güvenli minimum ve önlenebilir yan etki profili nedeniyle günümüzde de koruyucu ve tedavi amacı ile kullanılmaktadır. Tıbbi ozon, bakteri, virüs, mantar, maya ve protozoa enfeksiyonlarının kontrolünde oksijen metabolizmasının uyarılması, bağışıklık sisteminin aktivasyonu ile gerçekleşir.

Tedavi edilen hastalıklar enfekte yaralar, dolaşım bozuklukları, geriatrik durumlar, makula dejenerasyonu gibi göz rahatsızlıkları, viral hastalıklar, romatizmal hastalıklar, artrit , kanser, SARS ve AIDS’dir.

Ozon terapi, bakterilerin hücre zarındaki fosfolipidlerin ve lipoproteinlerin bütünlüğünü bozarak etkisiz hale getirir. Mantarlarda ozon, belirli aşamalarda hücre büyümesini engeller. Virüslerde ozon viral kapside zarar verir ve virüsten hücreye peroksidasyon ile teması bozarak virüslerin üreme döngüsünü bozar.

Hücreleri virüslerin saldırısına karşı korumasız hale getiren zayıf enzim savunmaları, onları oksidasyona ve vücuttan atılmaya duyarlı hale getirir ve daha sonra yerlerini sağlıklı hücrelerle değiştirilmesini sağlar.

Oksijen metabolizmasının uyarılması: Ozon tedavisi ile oksijen metabolizmasının uyarılır, kırmızı kan hücresinde glikoliz hızında bir artışa neden olur. Bu, dokulara taşınan oksijen miktarında bir artışa yol açarak ve  ATP üretimini uyararak hücrede Krebs döngüsünü aktive eder. Serbest radikal süpürücüler ve hücre duvarı koruyucuları olarak işlev gören enzimlerin üretiminin uyarılmasını sağlar.

Bir damar genişletici olan vazodilatör olan prostasiklinin üretimi de ozon tarafından uyarılır. Ozon tedavisinin topikal uygulama metodları da mevcuttur. Bu yöntem ile ozonun bakterisidal fungisidal ve virüsleri inaktive etme etkisi kullanılarak enfekte yaralarda temizlenme ve iyileşme amaçlanır.

Ozona dayanıklı plastik bir torba içerisinde transkutanöz gaz banyosu ile cilt ülserleri bası (dekübit) bas yaraları fistüller, mantar enfeksiyonları tedavi edilir.

Omurgada oluşan disk kayması gibi durumlarda disk içine enjeksiyonu, romatoid artrit ve gonartroz gibi eklem rahatsızlıklarında eklem içi enjeksiyonu ozon gazının hastalıkların tedavisinde bilinen kullanım alanlarındır, kolit gibi bağırsak rahatsızlıklarında da ozon gazı, insuflasyon metodu ile tedaviye katkı sağlar.

Ozon tedavisi hangi hastalıkların tedavisinde kullanılır?

• Dolaşım bozuklukları
  • Enfeksiyon kontrolü
  • Yara iyileşmesi
  • Diyabetik yaralar
  • Kanser hastalarında tamamlayıcı tedavi
  • Göz hastalıkları
  • İnme
  • Akut işitme kaybı
  • Romatizmal eklem hastalıkları
  • Kronik inflamatuar hastalıklar
  • Karaciğer hasarı
  • Bağırsakların iskemik rahatsızlıkları

Ozon terapisi nasıl uygulanır?

Damardan uygulanacak ozon tedavisi öncesinde gece bol bol uyuyarak ve o gün sağlıklı bir kahvaltı yaparak kan alımınıza hazırlanın. Ayrıca bol su içmeye özen gösterin.

Ozon terapisi ozon gazının kişiden alınan kanda çözülmesi sonrasında çözünmüş gazlı kan basit bir damar yoluyla geri verilmesi ilkesine dayanan basit bir prosedürdür.

Ozon terapi damar yolundan alınan ortalama 50-100 ml kanı hastaya uygun seviyede ozonladıktan sonra geri hastaya verilmesidir.İşlemimiz 20-30 dakika sürmektedir.

Damardan ozon terapi yöntemi ile hücre yenilenmesi ve bağışıklık sistemimizin güçlenmesi ile enfeksiyonlara karşı artan direnç ile birlikte daha dengeli, sağlıklı ve enerjik bir vücut yapısı kazanılması amaçlanır.

Ozon terapisi kimlere uygulanır?

Sağlıklı erişkinlerde ozon damardan ozon terapi yöntemi ile hücre yenilenmesi ve bağışıklık sistemimizin güçlenmesi ile enfeksiyonlara karşı artan direnç ile birlikte daha dengeli, sağlıklı ve enerjik bir vücut yapısı kazanılması amaçlanır. Düzenli olarak ozon terapisi alan kişiler, tipik olarak oksidatif stresten kaynaklanan iltihabi yanıtın ve  inflamasyonun azalmasına bağlı olarak kronik ağrılarının azaldığını gözlemleyebilirler.

Endüstriyel beslenme alışkanlığı, psikolojik stres, radyasyon ve hava kirliliği ile birlikte modern şehir hayatı, esasen ne kadar çok önlem alınırsa alınsın, toksin maruziyetini kaçınılmaz hale getirmektedir.

Toksinlerin insan vücudu üzerine  kendini iyileştirme yeteneğinden, enfeksiyonla mücadeleye kadar işleyişi üzerinde olumsuz etkileri olabilir. Toksinlere karşı savaşmak için atabileceğimiz adımlardan biri; düzenli ozon terapisidir. Ozonun metabolizmayı hızlandırdığı ve genel sağlığı iyileştirdiği gösterilmiştir.

Ozon terapisi kimlere uygulanmaz?

Ozon terapisi hamileliğin ilk 3 ayında olan kadınlar, lösemi hastaları ve Glukoz-6-fosfat dehidrogenaz enzim eksikliği olanlar haricinde doğru yöntemler ve deneyimli hekim ve sağlık personelleri tarafından erişkinlere güvenle uygulanabilir.

Ozon terapi kliniklerinde verilen tedavilerin hem alternatif hem de geleneksel tıpta mevcut olan en güvenli tıbbi tedavilerden biri olduğu bilinmektedir.

CLINICPLAST olarak Ozon terapi uzman hekim gözetiminde, deneyimli sağlık personelimizle kliniğimizde uygulanabildiği gibi talepleriniz doğrultusunda evinizde de konforlu bir şekilde uygulanabilmektedir. Terapi ücretleri, seans sayısı ve talep edilen hizmet türüne göre değişiklik göstermektedir. Ozon terapi 2022 güncel fiyatları ile ilgili bilgi almak için bizlere hemen ulaşabilirsiniz