PRP Tedavisi

PRP Tedavisi Nasıl Yapılır?

PRP tedavisi teme olarak hastanın kendi kan hücrelerinin alınarak laboratuvar ortamında zengin bileşenlerinin ayrıştırılması işlemine verilen isimdir. Laboratuvar ortamında oluşturulan plazma platelet denilen besleyici yapılar açısından oldukça zengindir. Bu nedenle hücre yenilenmesi gibi amaçlar için kullanılır.

Kişinin kendi kan hücrelerinin kullanıldığı bir tedavi yöntemi olan PRP yönteminde prp testi yapılır. Bu tedavi yöntemi için önce hastalardan kan alınması gerekir. Alınan kan santrifüj cihazlarında ayrıştırma işlemine tabii tutulur. Bu işlem yaklaşık olarak 8 dakika sürmektedir.

Bu aşamada hastaya prp testi de uygulanmaktadır. Trombosit ve diğer bileşenler yönünden zengin kısmı alınan kan hücreleri daha sonra hastaya iğne yardımı ile verilerek hücrelerin kendisini yenilemesi mümkün hale gelir.

PRP Neden uygulanır?

PRP tedavisinin kullanım alanları oldukça fazladır. Deri ve cilt hastalıklarında kullanılan bu yöntem bunların yanında cilt sarkmalarında ya da lekelerin giderilmesinde kullanılan bir yöntemdir. Aynı zamanda diş hekimliğinde ortopedik sorunlarda, saç dökülmelerinde de PRP tedavisi etkin bir yöntem olarak tercih edilmektedir.

PRP kaç kez ve nasıl uygulanır?

Başka yöntemler ile birlikte kombine olarak da kullanılan prp testi yöntemi hastanın tedavi şekline göre farklı sayıda seans ile tamamlanmaktadır. Ortalama olarak 8 ile 10 seans arasında seans ile uygulama yapılır. Her bir seans iki hafta aralıklar ile uygulanır. Yine tedavi yerine getirildikten sonra senede bir ya da iki kez hatırlatma dozu uygulanabilir.

Uygulama yöntemi olarak mikro enjeksiyon yöntemi tercih edilir. hastadan alınan kan örnekleri laboratuvar ortamında saflaştırılarak kullanıma hazır hale getirilir. Bunun akabinde en kısa sürede ilgili bölgeye mikro enjeksiyon yöntemi ile uygulanması daha verimli sonuçlar elde edilmesine imkan tanır.

PRP başka kişilere uygulanabilir mi?

Çeşitli kan ürünleri başka hastalara uygulanabilmekle birlikte PRP yöntemi ile hastalara sadece kendi kan örnekleri verilmektedir. Böylelikle kan yolu ile bulaşan hepatit ve AIDS gibi hastalıkların önüne geçilmiş olur. Bunun yanında hazırlanan içeriğin kısa sürede kullanılması gerekir. Çünkü hazırlanan PRP içeriği 10 dakika içerisinde etkisini büyük oranda kaybedecektir.

PRP hangi hastalıklarda etkilidir?

Birçok hastalığın tedavisinde asıl tedavi yöntemi olarak ya da yardımcı destekleyici tedavi yöntemi olarak kullanılan bu yöntem hücre yenilenmesi amacı güden bir tedavi yöntemidir. Ağrılı hastalıklarda tercih edilen yöntem aynı zamanda hastalarda ortaya çıkan kireçlenme sorunlarını gidermek için de kullanılır. Diz bağı yaralanmaları kas yaralanmaları başta olmak üzere kıkırdak yapının onarımı için de PRP tedavisinden yararlanılır. Yine cerrahi işlemler sırasında bu yöntem yardımcı bir yöntem olarak kullanılmaktadır.

PRP Tedavisinin Sonuçları Ne Zaman Görülür?

Bu tedavi yöntemi hemen etkileri ortaya çıkan bir tedavi yöntemi değildir. Tedaviler birçok seans halinde düzenlendiğinden dolayı hastaların etkilerini görebilmesi için en az iki ya da üç seans geçmesi gerekmektedir. Uzun vadeli etkilerinin görülmesi için seansların düzenli olarak yerine getirilmesi gerekir.  Tedavinin uzun vadede etkilerinin devam etmesi için senede iki kez ekstra seans uygulanabilir.

PRP uygulandıktan sonra ne yapmalıyım?

Hastalar prp testi sonrasında tedavinin etkilerinin görülebilmesi için bazı hususlara dikkat etmelidir. Öncelikle bu tedavi yöntemi sonrasında hastaların kan sulandırıcı ilaçları bir hafta boyunca kullanmaması gerekir. Yine saç bakımı için kullanılan şampuanların cild ph değerlerine en uygun özelliklerde olması beklenir. Bir diğer tavsiye olarak tedavi yapılan bölgede meydana gelen şişliklerin giderilmesi için buz uygulaması yapılabilir.

PRP İşleminden Sonra Nelere Dikkat Edilmelidir?

Prp yöntemi ile yapılan tedavilerin sonrasında hastaların hafif beslenme alışkanlıklarını tercih etmesi önem taşır. Yine bu yöntem sonrasında yüksek ısı yayan sauna ya da buhar odası gibi alanlara gitmemek gerekir. Saç bakımı için ph değeri insan derisi ile yakın olan ürünler kullanılmalıdır. Prp testi sonrasında hastaların kan sulandırıcı ilaçları kullanmaması gerekir. Yine sigara ve alkol iyileşme sürelerini uzatacaktır.

PRP Kök Hücre Tedavisi Midir?

PRP tedavisi bir kök hücre tedavi yöntemi değildir. Fakat prp testi yöntemi kök hücre tedavisi gibi hastanın kendi hücreleri baz alınarak yapılan bir tedavi şeklidir. Bu yönden kök hücre yöntemine benzer. Farklı olarak bu tedavi yönteminde zengin bir kan bileşeni oluşturulması amaçlanmaktadır.

PRP Nasıl Elde Edilir?

Kan sıvısı birçok farklı bileşenden meydana gelmektedir. Bu bileşenlerin her birinin farklı görevleri bulunur. Bu yapılardan birisi olan trombositler yani platelet denilen yapılar proteinlerin üretiminden sorumlu yapılardır. İnsanlarda çeşitli nedenlerden dolayı hücreler zamanla gelişimini ve protein üretimini durdurur. Bu nedenle de hücrelerin yenilenmesi gerekir. İşte bu işlemler için prp yöntemi kullanılır.

Yöntemde oluşturulan plazma içerik hastanın kendisinden alınan kan hücrelerinden oluşur. Santrifüj yöntemi ile çökeltilen bileşenler zengin bir kan plazması oluşturmak için kullanılır. Hazırlanan içerik hücre yenilenmesi amacı ile hastaya yeniden verilir.

PRP uygulamasının komplikasyonları ve yan etkileri var mıdır?

Bu tedavi yönteminde hastanın kendi kan hücreleri kullanıldığından dolayı herhangi bir yan etki beklenmez. Kullanılan yöntem doğal bir yöntem olduğundan dolayı prp testi sonucunda bir alerjik reaksiyon da ortaya çıkmaz. En önemli yan etki sayılabilecek husus uygulama yapılan alanda ortaya çıkan hafif kızarıklık olup bu sorun da zamanla ortadan kalkar.

PRP saç tedavisi

Günümüzde birçok alanda kullanılan bir tedavi şekli olan PRP tedavisi aynı zamanda saç bakım amaçları için de tercih edilir. saçların dökülmesinin önlenmesi saç tellerinin daha kalın bir hale getirilmesi ve daha gür bir saç görünümü için bu yöntemden yararlanılır. Bu kadar artısının aksine bu yöntem saç çıkmasını sağlayan bir yöntem değildir. Prp testi ile hastaların kan örnekleri alınıp saflaştırıldıktan sonra saç köklerine enjekte edilir ve saç köklerinde bulunan hücrelerin yeniden aktif hale getirilmesi sağlanır.

PRP yüz tedavisi

Yüz hatlarında nitelikli bir iyileşme için kullanılan bu yöntem trombosit oranı olarak zengin kan plazmasının yüze sürülmesi tedavisidir. Bu yöntem sayesinde hastaların ciltlerinde oluşan güneş yanıklarının giderilmesi mümkün olur. Bunun dışında zamanla ciltte oluşan kırışıkların giderilmesi, aknelerin tedavisi için de bu yöntem kullanılır. Parlak bir deri görünümü kazanmak isteyen hastalar bu yöntemi tercih eder. Yüzde bulunan deri hassasiyetinin yeniden kazandırılması ve hücrelerin yeniden faaliyete geçmesi için kullanılan bir tedavi yöntemidir.

Cilt güzelliği için kullanılan farklı tedavi yöntemleri mevcuttur. Bu yöntemlerden bazıları olan lazer yöntemi ve peeling yöntemi cildin aynı zamanda yorulmasına neden olur. Ciltte oluşan bu yorgunluğu aşmak için prp yüz tedavisi uygulanır. PRP yüz tedavisi sonrasında hastaların tedaviden sonraki ilk 24 saat makyaj yapmaması gerekir.

PRP Tedavisi Fiyatları 2022

PRP yöntemi fiyat olarak uygulanan bölgeye göre değişiklik gösterir. bunun yanında uygulanan seans sayısı da fiyatları etkileyen bir husustur. Yöntem farklı sağlık merkezlerinde farklı fiyatlar ile sunulur. Yöntemin fiyatlandırılmasında hastaların tedavi beklentileri de önemli bir unsur olarak öne çıkar.

Prp testi yöntemi ile doğal bir şekilde tedavi olmak isteyen hastalar fiyat bilgisi hakkında farklı sağlık merkezlerinden bilgi alabilirler. PRP tedavisi fiyatları 2022 hakkında bilgi almak için bizlere hemen ulaşabilirsiniz.