Göz Kapağı Estetiği

Göz Kapağı Estetiği Nedir?

Göz kapağı estetiği, oldukça hassas bir dokuya sahip olması nedeniyle yaşlanma ve yerçekimi gibi etkenlerden dolayı deforme olmakta ve estetik açıdan yüzün görünümünü belirgin bir şekilde etkiler. Yer çekiminin de etkisiyle göz altında oluşan torbalar yıllar geçtikçe belirginleşmektedir.

Üst göz kapağında ise yaşlanma ile birlikte kırışıklıklar oluşur. Özellikle kadınlarda göz kapağı deformasyonları günlük makyaj uygulamaları nedeniyle daha genç yaşlarda görülebilmekte, ve daha belirgin olur.

Göz kapağı estetiği alt veya üst göz kapağına ayrı ayrı uygulanabileceği gibi, duruma göre her ikisine birden de uygulanabilir. Operasyon ile göz kapağındaki fazlalık deri ve yağ dokusu alınmakta, kasların deriye tutunmasını sağlayan dokular güçlendirilmekte, ve böylelikle yüzün daha genç ve güzel bir görünüme kavuşması sağlanır.

Yüz görünümünün en önemli kısmını oluşturan gözlerin daha güzel bir görünüme kavuşması, tüm yüzün görünümünü iyileştirmekte ve misfirlerimizin daha genç bir görünüme kavuşmasını sağlar.

Blefaroplasti yöntemi adı verilen göz kapağı estetiği yöntemi alt ve üst göz kapaklarının şekillendirilmesinde kullanılan bir yöntemdir. Plastik cerrahi uzmanları tarafından uygulanan bu yöntem göz kaslarının ve göz çevresinin gerginleştirilmesi göz torbalarının ortadan kaldırılması ve deri sarkmalarının giderilmesi amaçları taşır.

Hastalarda gözler yaşlılık ve yorgunluk belirtisi gösteren önemli organlar olduğundan dolayı gözlere yapılacak estetik dokunuşlar sayesinde hastaların beklentileri karşılanmış olur.

Yer çekimin etkisi en çok yüz hatlarında ve gözaltı çevrelerinde kendini hissettirir. Bu nedenle ortaya çıkan cilt sarkmalarını gidermek için göz kapağı estetiği ile başarılı operasyonlar yerine getirilmiş olur.

Güneş ışınları nedeni ile göz çevresinde deride renk değişimi de görülebilir yine gözaltı torbacıkları ve siyah halkalar estetik görünüme gölge düşürür. Çeşitli çevresel faktörler en çok gözlerimizi ve göz çevremizi yorduğu için hastalarda bu estetik işlemler aynı zamanda anti aging kapsamında değerlendirilir.

Genellikle lokal anestezi altında yapılan blepharoplasty operasyonları, ameliyatın kapsamına ve hastanın durumuna göre genel anestezi ile de yapılabilir.

Lokal anestezi ile yapılan operasyonlarda genellikle misafirlerimizi aynı gün taburcu ediyoruz. Genel anestezi durumunda ise misafirlerimizi 1 gün hastanede ağırlıyoruz. Operasyon sonrasında misafirlerimiz 3 – 6 gün içinde işlerine geri dönebilir.

Makyaj kullanan kadın misafirlerimiz, operasyon sonrasında doktorlarımız tarafından makyaj kullanımı konusunda detaylı bilgilendirilmektedir. Özellikle dikkat edilmesi gereken noktalar;

• Hipoalerjenik ürünler tercih edilmeli,
  • Makyaj uygulamasından önce doktor tarafından önerilen hassas cilt kremi bölgeye nazikçe uygulanmalı,
  • Kapatıcı ve fondöten olarak oluşabilecek morlukları dengeleyici ve cilt tonu ile eşleşen renkler seçilmeli,
  • Göz farı uygulamanız durumunda, renksiz nötr tonlar tercih edilmeli ve morlukları daha belirgin hale getirecek mavi, siyah, yeşil, mor ve kırmızı tonlar kullanılmamalı,
  • Göz makyajı hipoalerjenik çıkarıcılar kullanılarak nazikçe temizlenmeli,
  • Operasyon sonrası iyileşme döneminde makyaj uygularken ve makyajı çıkarırken göz çevresine oldukça hassas ve nazik davranmaya dikkat edilmelidir.
  • Makyajın bölgeyi tahriş etmesi veya rahatsızlık vermesi durumunda, güneş gözlüğü kullanılabilir.
İlginizi Çekebilir  Saç Ekimi

Göz Kapağı Estetiği Nasıl Yapılır?

Göz kapağına yapılan bu işlemler üst ve alt göz kapağı işlemleri olarak ikiye ayrılır. Üst göz kapağı işlemlerinde üst göz kapağı kapanma çizgisi hizasından kesi açılarak bir miktar deri ve kas alınarak işlem tamamlanır.

Üst göz kapağı operasyonunda önceden kalem ile çizgi çekilerek bu şekilde işlem yapılır. Yine göz kapağı düşüklüğü sorunlarının giderilmesi için bu işlem sırasında kasların gerginleştirilmesi ile görünüm sorunları ortadan kaldırılır.

Göz kapakları ile ilgili bir diğer işlem ise alt göz kapağı estetiği yöntemidir. Bu yöntemde hastaların alt göz kapağı hizasından bir kesi açılır. Eğer bu kısımda yağ hücreleri var ise yağların alınması yerine yayılması yapılır.

Fazla deri ve kas alınarak göz kapağında oluşan halkaların ortadan kaldırılması amaçlanır.  Her iki işlem de genellikle lokal anestezi ya da sedasyon tekniği ile birlikte uygulanır. Bu işlemler sırasında hastaların beklentilerini karşılayan farklı çözümler de devreye alınabilir.

Göz Kapağı Estetiği İyileşme Süreci Nasıldır?

Bu işlemlerde ortaya çıkan yara izleri göz kapağında yer alan doğal çizgi yapıları içerisine gizlenebilir. Hastalar operasyon sonrasında iyileşme aşamasında aşırı hareketlerden ve yorucu aktivitelerden uzak durmalıdırlar.

İyileşme süreci 10 ile 14 gün arasında olmaktadır. Bu süre hastanın durumuna göre değişiklik gösterebilir.  Bazı hastalarda göz kapağı estetiği sonrasında iyileşme süreleri bir aya kadar uzayabilir.

Hastalarda bu operasyonlar sonrasında morarmalar ortaya çıkabilir. Bu durum geçici bir durum olarak nitelenebilir. Morarmaların ve hafif ağrıların ortadan kalkması ile birlikte operasyonun etkilerinin gün yüzüne çıktığı görülür.

Hastalar iyileşme sürecinde soğuk pres uygulayabilir ve doktor tavsiyesi ile merhem kullanabilirler. İyileşme aşamasında hastaların doğrudan güneş ışınlarına maruz kalması doğru değildir. Mümkün mertebe hastalar siyah renkli güneş gözlüğü kullanmalıdır.

İlginizi Çekebilir  Annelik Estetiği

Operasyondan sonra hastalar doktor talimatlarına dikkat ederek daha başarılı sonuçlar elde edebilirler. Bu şekilde kişinin göz operasyonları sonucu ortaya çıkan yeni yüz hatları belirginleşmeye başlar. Hasta aynada kendini daha gençleşmiş ve dinlenmiş olarak görür.

Göz Kapağı Estetiği Öncesi Nelere Dikkat Edilmeli?

Hastalar blefaroplasti işlemlerinden önce gerekli tetkikleri ve muayeneleri yaptırmalıdır. Hasta için uygun tedavi yöntemi bu şekilde ortaya konulur. Hastalar operasyondan en az iki hafta önce kan sulandırıcı ilaçlar başta olmak üzere aspirin ve antibiyotik kullanımı durdurmalıdır. Bu ilaçlar operasyon sırasında kanamaları arttırabileceğinden dolayı risk oluşturur.

Operasyon öncesinde hastalar tıbbi geçmişlerini ve var ise kullandıkları ilaçları doktorları ile paylaşmalıdırlar. Bunun yanında sigara ya da alkol kullanımı hastada iyileşme sürelerini uzatacağından dolayı bu alışkanlıkların operasyondan önce bırakılması gerekir.

Vitamin hapları ya da yeşil çay gibi bitkisel içerikler de operasyon öncesinde kesilmelidir. Göz kapağı estetiği operasyonlarında yüksek başarı için alanında uzman doktorlardan destek alınmalıdır.

Göz Kapak Estetiği Kaç Yaşında Yapılır?

Göz kapağı ile ilgili bu işlemler sıklıkla yaşlanma ile ilişkili olduğundan dolayı hastaların belirli bir yaş ve üzeri olması beklenir. Genellikle 40 ile 45 yaşlarından sonra hastalarda bu işlemlere ihtiyaç duyulur.

Aynı zamanda hastalarda erken aşamada da çeşitli faktörlere bağlı olarak bu tedavilerden yararlanılabilir. Örneğin bazı hastalarda göz kapağı düşüklüğü sorunu doğuştan gelir ve bu hastalara daha erken müdahale etmek gerekir.

Bazı hastaların yaşam koşulları onların olduğundan daha yaşlı görünmesine neden olur. Bu hastalar da operasyonların daha erken evrede gerçekleştirilmesi gerekir. Bazı hastalarda ise göz altı ışık dolgusu gibi işlemlere ihtiyaç duyulabilir.

Bu nedenle başta yaşlılık olmak üzere çevresel ve genetik etkenler bu operasyonun yapılacağı zamanı belirlemede önemli bir etkendir. Hastalarda bu değişkenlere bağlı olarak göz kapağı estetiği yöntem ve teknikleri daha erken aşamada da yapılabilir.

Göz Kapağı Yaşlanma Belirtileri Nelerdir?

Cilt zamanla dengesin kaybeder ve yerçekiminin etkisi ile sarkmaya başlar. Bu sarkmaların en sık görüldüğü kısım gözlerimizdir. Göz kapaklarının altına kalan deride ortaya çıkan sarkmalar neticesinde hastanın daha yorgun ve daha yaşlı görünmesi durumu ortaya çıkar. bu yaşlılık etkilerini en aza indirmek ve gözlerde estetik dokunuşlar için göz kapağı estetiği çözümlerine ihtiyaç vardır.

İlginizi Çekebilir  Burun Estetiği

Göz kapaklarında görülen yaşlanma belirtileri arasında sıklıkla görülen torbalanma ve renk değişimidir. Bunun dışında üst göz kapağında ortaya çıkan düşüklükler de yine hastaların yaşlanma belirtilerinin dışa vurumu şeklindedir.

Göz kenarlarında ortaya çıkmaya başlayan kaz ayakları hastanın yüz hatlarının gergin hale gelmesi anlamına gelir. Bu sorunları kırışık ve çizgileri ortadan kaldırmak için son zamanlarda estetik işlemlere ihtiyaç duyulur.

Göz Kapak Estetiğinde İzler Nasıl Gizlenir?

Üst göz kapağı ile ilgili işlemlerde açılan kesiler üst göz kapağı kıvrımlarında yer almak şartı ile görünmek olurlar. Bu estetik işlemler sırasında kesi açılarak fazla doku, deri ve yağların alınmasının devamında kesiler kapatılarak işlem tamamlanır.

Uzman doktorlar tarafından kesi göz kapağı kıvrımlarına denk getirilerek hastanın genel görünüm sorunlarının önüne geçilmiş ve kesi izlerinin görünürlüğü engellenmiş olur.

Alt göz kapağı ile ilgili işlemlerde ise doktorlar genellikle kesiyi kirpiklerin hemen bitimine açarlar. Dikiş izleri bu nedenle alt göz kapağı estetiği yönteminde gizlenmiş olur. Bunun yanında dikişlerin zamanla erime özelliği de izlerin minimum seviyede olması anlamına gelir. Hastalar bu nedenlerden dolayı izlerin görünmemesi için uzman doktorlardan göz estetik hizmetleri alırlar.

Göz Kapağı Estetiği Fiyatları 2024

Estetik işlemler günümüzde yaygın olarak yapılmaktadır. Sadece gözler değil yüzün tüm hatları ve vücudun tamamı estetik işlemlere dahil olur.

Bunun yanında estetik işlemlerin gerçekleştirilmesi kadar ücretleri de hastalar tarafından merak edilir. Bu nedenle de hastalarda estetik işlemlerin fiyatlarının bilinmesi ve en uygun bu işlemlerden yararlanılması hastalar tarafından beklenilen bir durumdur.

Bu nedenle birden fazla sağlık merkezinden fiyat bilgisi alarak ortalama fiyatlar hakkında bir fikir edinilmesi mümkündür. Bunun yanında operasyonun niteliği hastada hangi işlemlerin uygulanacağı gibi nedenlerden dolayı fiyatlar hastaya göre de değişiklik gösterir.

Bazı hastalar bu estetik işlem ile birlikte başka estetik işlemleri de talep edebilirler. Bu nedenle göz kapağı estetiği fiyatları farklılık gösterir. Göz kapağı estetiği fiyatları 2024 hakkında bilgi almak için bizlere hemen ulaşabilirsiniz.