Labioplasti (Dış Genital Bölge Estetiği)

Labioplasti Ameliyatı Nedir?

Labioplasti, misafirlerimizin en sık başvurduğu genital estetik operasyonu olan ve vajina girişinde bulunan ve klitoris ve vajinal açıklığın korunmasını sağlayan iç dudak (labia minora) ve daha dış kısımda yer alan dış dudakların (labia majora) normalden daha büyük ve/veya sarkık olması, labialar arasında asimetri olması durumunda uygulanan estetik operasyondur.

Labialarıyla ilgili estetik kaygı yaşayan kadınlar, özgüven sorunu nedeniyle cinsel hayatlarında da olumsuzluklar yaşayabilir. Estetik kaygıların yanında, olması gerekenden daha büyük labialar, cinsel birleşmede zorluklar oluşturabilir ve ağrılı cinsel ilişkiye yol açabilir. Labioplasti operasyonları lokal veya genel anestezi altında ortalama 45 dakika sürmekte ve misafirlerimiz biraz istirahatin ardından aynı gün evlerine dönebilir.

Daha büyük labialar o bölgenin daha nemli kalmasına yol açarak, hijyen sorunları ve hatta bazı kısımlarda abseler oluşmasına zemin hazırlayabilir.

Labioplasti operasyonları, labia minora, labia majora veya her ikisinin birden küçültülerek, genital bölgenin anatomik yapısına uygun olarak küçültülmesi ve güzel bir görünüme kavuşturulması sağlanır.

Şehir dışından veya yurtdışından gelen yolcularımız da cerrahlarımızın muayenesi sonrasında aynı gün geldikleri şehirlere dönebilir. Operasyonun ardından misafirlerimiz 1 – 3 gün içinde işlerine dönebilir ve bu süre zarfında evde dinlenirken normal günlük aktivitelerine devam edebilirler.

Labioplasti operasyonlarının ardından iyileşme sürecine kadar misafirlerimiz özellikle dikkat etmesi ve kaçınması gereken bazı durumlar ve aktiviteler;

• Operasyonun ardından 4 – 6 hafta boyunca misafirlerimiz cinsel birliktelikte bulunmamalıdır,
  • Genital bölge kuru tutulmalı, ve hijyene oldukça dikkat edilmelidir. Genital bölgeyi nemli tutacak aktivitelerden (deniz, havuz, jakuzi) en az 4 hafta boyunca sakınılmalıdır,
  • Genital bölgedeki dokuları esnetecek açma germe hareketlerinden ve bu hareketlere sebep olan; ata binmek, motorsiklete binmek, bisiklete binmek, pilates, yoga ve jimnastik gibi sportif aktivitelerden en az 4 hafta uzak durulmalıdır,
  • Operasyonun ardından 1 aylık süre boyunca genital bölgeye ağda ve epilasyon uygulanmamalıdır.

Hastalarda genital bölgede bulunan iç dudak yapısının eski şekline kavuşturulması için kullanılan bir yöntem olan labioplasti yöntemi aynı zamanda hastaların cinsel sağlık sorunları açısından da önemlidir. Hastalar ayakta durduklarında dış genital bölgede bulunan iç dudak yapısı dışarıya doğru sarkma yapıyor ise bu durumda hastaların estetik sorunlarının giderilmesi gerekir.

Labioplasti Neden Uygulanır?

Bu yöntemin uygulanmasının önemli nedenlerinden birisi hipertrofisi denilen aşırı büyüme sorunudur. Bayanların cinsel organ yapısında çeşitli nedenlerden dolayı ortaya çıkan bozulmalar işlev bozukluklarına ve kötü bir cinsel deneyime neden olabilir.

İlginizi Çekebilir  Vajinoplasti (Vajina Daraltma)

Bu nedenle iç dudak yapısının dış dudak yapısının üstüne sarkması durumunda labioplasti yöntemi kullanılarak hastaların estetik olarak beklentileri karşılanmış olur. Bu yöntemin uygulanma nedenlerinden birisi de genital bölgede oluşan simetri sorunlarıdır.

Labioplasti Kimlere Uygulanabilir?

Bu cinsel yapı sorunları her yaştan hastada ortaya çıkabilir. Bu nedenle de her yaştan insan bu operasyon ile estetik bir genital bölge edinebilir. Hastalarda kötü bir görünüme neden olmasının yanı sıra hastanın psikolojisini de etkileyen bu durum cinsel sağlık sorunlarına da neden olabilir.

Bu nedenle hastada hemen düzeltilmesi gereken bir sorundur. Sorunun ortadan kaldırılması aşamasında menapoz ya da bakirelik önemli değildir. Her durumda bu işlem yapılarak hastanın görünümünde istenilen başarı elde edilmiş olur.

Labioplasti Nasıl ve Nerede Yapılır?

Bu işlem steril bir ortamda yapılması gereken bir işlem olduğundan dolayı hastaların tam donanımlı sağlık merkezlerinden hizmet alması önem taşır. Aynı zamanda başarılı bir işlem olması açısından deneyimli uzmanlar tercih edilmelidir. İşlem süreleri ortalama olarak 30 ile 60 dakika arasında değiştiğinden dolayı bu yöntemin uygulanması kısa sürüyor.

Labioplasti Nedenleri Nelerdir?

Hastalarda bu sorunlara neden olan birden fazla faktör vardır. Hastanın utanma ya da özgüven kaybı yaşaması kişinin beden algısına yönelik güvensizlik yaşaması gibi nedenlerden dolayı bu sorun ortaya çıkar. Cinsel ilişki sırasında hastanın kendini sıkması ve gerilmeye bağlı acı hissi bu sorunlara neden olur.

Klitoris üzerinde fazla miktarda deri bulunması gibi nedenlerden dolayı da bu rahatsızlıklar ortaya çıkar. Cinsel organda oluşan tahrişler de bir diğer neden olarak karşımıza çıkar. yine hastalarda sık vajinal sorunlar görülmesi ve enfeksiyon hastalıkları bu sorunlara neden olur.

Labioplasti Yöntemleri Nelerdir?

Genitel bir teknik olan labioplasti yönteminde hastalarda birden fazla teknik kullanılır. Bu teknikler arasında v plasti yöntemi, parsiyel rezeksiyon yöntemi wedge yöntemi ya da lazer yöntemi başta gelir.

Yine bunların dışında z plasti yöntemi ya da delaminasyon tekniği de kullanılan diğer yöntem ve teknikler arasında yer alır. Bir diğer yöntem ise yıldız yöntemi olup hastaların beklentilerini karşılayan daha fazla yöntem ve teknik vardır.

İlginizi Çekebilir  Burun Estetiği

Labioplasti Pahalı mı?

Ortalama fiyatları, bu işlemler farklı teknikler ile gerçekleştirildiğinden dolayı fiyatlarda farklılıklar ve değişiklikler meydana gelebilir. Hastalarda bu işlemlerin lokal ya da sedasyon anestezi ile gerçekleştirilmesi fiyatları etkileyen bir diğer unsurdur. Labioplasti yöntemi bu nedenle estetik olarak pahalı bir işlemdir.

İç Dudak Estetiği Nedir?

Bayanlarda iç dudak yapısı dış genital bölgede yer alan bir yapı olup normal şartlar altında bu yapının dışarıya sarkmaması gerekir. Zamanla çeşitli nedenlerden dolayı labium minus yapılarının dışarıya sarkması durumunda genital estetik bir işlem olan labioplasti işlemi uygulanır.

En İyi Teknik Hangisidir?

Her hastaya özel bir teknik bulunduğundan dolayı hangi yöntemin daha iyi olduğu konusunda kesin bir tanı koymak mümkün değildir. Daha çok hastanın hipertrofi yüksekliği yada hastanın klitoral hudoplasti ihtiyacı yöntemi ve başarıyı belirler. Yine tekniklerin başarısı kadar cerrahın deneyimi ve başarısı da önem taşır.

Bakirelere de Yapılabilir mi?

Birçok bayan hastanın kızlık zarına zarar vereceği gibi bir endişesi bulunur. Fakat bu yöntem bakirelerde de rahatlıkla yapılan bir işlem olup kızlık zarının zarar görmesi gibi bir durum ortaya çıkmaz. Bu nedenle de her grup hasta için başarılı bir şekilde uygulanan bir yöntemdir. Labioplasti yöntemi bu nedenle yaşlı genç her bayan hastada tercih edilen bir yöntemdir.

Ameliyatı Kim Tarafından Yapılmalıdır?

Bu işlem genital bölgede yapılan bir işlem olduğundan dolayı birden fazla branşta doktor bu operasyonlarda görev alabilir. Jinekologların cinsel organ yapısına daha hakim olduklarından dolayı plastik cerrahların ise pratikleri daha yüksek olduklarından dolayı bu operasyonu yapmaya ehil oldukları söylenebilir.

Labioplasti Sonrası Sizi Neler Bekliyor?

Bu yöntemin sonrasında fazla bir kanama meydana gelmez. Fakat hafif sızıntılar meydana gelebilir. Bu durum geçici bir durumdur. Tedavi sırasında uygulanan dikişler kaybolan ya da emilen dikişler olduğundan dolayı alınmasına gerek yoktur. İlk birkaç gün hassasiyet ve hafif bir şişlik meydana gelebilir. Hastalar birkaç gün bekledikten sonra iş başı yapabilirler.

Bu yöntemin sonrasında operasyon bölgesinin enfeksiyon kapmaması önem taşır. Bu nedenle hastaların labioplasti yöntemi sonrasında kişisel hijyen kurallarına azami seviyede dikkat etmesi gerekir. Yine hastalarda bu yöntemin sonrasında ağrılar ortaya çıkabilir.

İlginizi Çekebilir  Kulak Estetiği

Barbie Vajina Yöntemi Nedir?

Hastaların estetik beklentilerini en iyi karşılayan yöntemlerden birisi olan Barbie vajina yönteminde hastanın iç dudak yapısının mümkün olduğu kadar kısaltılması esastır.

Bu işlem Hollywood kökenli bir işlem olup aynı zamanda daha estetik bir görünüm için yağ enjeksiyonu yapılarak daha dolgun bir görünüm elde edilir. Hem estetik bir işlem olması hem de hastanın cinsel birlikteliği açısından faydaları bu yöntemi ön plana çıkarır.

Klitoral Hudoplasti Nedir?

Klitoral yapının üzerinde bulunan deri katmanına klitoral hud yapısı adı verilir. Hastada bu kırışıklık yapısına neden olan ve zamanla kalınlaşan yapının alınmasına klitoral hudoplasti yöntemi denilir. Halk arasında klitoris aldırma işlemi olarak isimlendirilen bu işlem ile seksi bir görünüm elde edilmiş olur.

Labioplasti Yaptıranlar Ne Tür Olumsuzluklarla Karşılaşılabilir?

Bazı hastalarda nadir de olsa bu yöntem sonrasında kanamalar meydana gelebilir. Labioplasti yöntemi sonrasında ortaya çıkan kanamalar dikkate alınmalı ve hasta muayene edilmelidir. Bunun yanında kaşıntı hafif ağrıların görülmesi durumu birçok hastada görülen ve nispeten geçici olan durumları ifade eder.

Ameliyattan Sonra Hastanede Yatmak Gerekir mi?

Hastaların bu operasyon sonrasında hastanede kalmasına gerek duyulmaz. Bu nedenle operasyon sonrası hemen taburcu olmak mümkündür. Bazı hastalarda doktor gerekli duyar ise bir gün istirahat uygundur. Kanaması olan hastaların doktor gözetiminde olması gerekir.

Cinsel Hazzı Etkiler mi?

Bayanların genital bölgesinde görünüm olarak faydaları olan bu yöntem bu nedenle hastanın psikolojik olarak kendini daha iyi hissetmesine neden olur.

Aynı zamanda bu yöntem ile fazla dokular alındığından dolayı hastanın cinsel hazzında artış meydana gelir. Labioplasti yöntemi bu nedenlerden dolayı hastanın cinsel sağlığı ve cinsel birliktelik açısından artıları olan bir operasyondur.

Labioplasti Ameliyatı Fiyatları 2024

Fiyat olarak kullanılan teknik başta olmak üzere başka genital estetik işleminin yapılıp yapılmayacağına göre fiyatlar değişkenlik gösterir. Sağlık merkezlerinin kendi fiyat isteklendirmelerinin yanı sıra hastalarda tedavi tekniklerine göre fiyatların farklılık göstermesi normaldir. Labioplasti fiyatları 2024 hakkında bilgi almak için bizlere hemen ulaşabilirsiniz.