Kol Germe Ameliyatı Nedir?

Kol Germe; Brachioplasty olarak bilinen, üst kol (pazu bölgesi) kısmını yeniden şekillendirmek amacıyla koltuk altı çevresinden, dirsek başlangıcına kadar olan bölgede uygulanan ve fazlalık deri ve yağ dokusu alınarak kola estetik bir görünüm kazandırmayı hedefleyen operasyondur.

Yaşlanma, kilo alıp/verme veya kalıtsal nedenlerle sarkan üst kol bölgesi, estetik açıdan verdiği rahatsızlığın yanında, fiziksel açıdan da sorunlar oluşturabilir. Üst kol bölümünde sarkmaya neden olan bu dokunun, egzersiz ve diyet ile giderilmesi vücudun diğer kısımlarına oranla daha zordur.

Egzersizler, üst kol bölümünde bulunan kasların sıkılaşması ve büyümesini sağlayabilir, ancak elastikiyeti azalan ve sarkan derinin sıkılaştırılması ve giderilmesinde yeterli olmaz. Bu tür durumlarda kol germe uygulamaları, misafirlerimizin daha fit ve estetik görünümlü bir kola sahip olabilmeleri için tercih edilir.

Cerrahlarımızın yaptığı muayene ve değerlendirmeler sonucunda, Brachioplasty uygun görülürse; kolun ve vücudun yapısına, sarkan ve fazlalık olan dokunun oranına göre kişiye en uygun olacağı düşünülen uygulamanın planlaması yapılır ve misafirlerimiz operasyon ve operasyonun hedefleri konusunda bilgilendirilir.

Genel anestezi altında ortalama 2 – 3 saat süren kol germenin operasyonlarının ardından hastanede 1 gün istirahat eden misafirlerimiz, 4 – 7 gün arasında işlerine dönebilir. Etkin iyileşme süresi ise 4 – 6 haftayı bulur.

Brakioplasti olarak isimlendirilen kol germe ameliyatı ile hastaların özellikle pazı bölgesinde meydana gelen sarkmaların önüne geçilmiş olur. Bu bölgedeki istenmeyen görüntüden hasta kısa sürede kurtulmuş olur. Hastalar kollarını yukarı kaldırınca ya da elbise giyerken sarkmalardan dolayı zorlanabilirler. Zamanla ortaya çıkan bu sarkmalar ameliyat ile ortadan kaldırılabilir.

Kol Neden Sarkar?

Yaşlanma etkileri, genetik nedenler, aşırı güneş ışığına maruz kalma ve çevresel etmenler nedeni ile kollarda sarkmalar meydana gelir. Bu sarkmaları gidermek için kol germe işlemlerine ihtiyaç duyulur.  Bu sorunun nedenleri arasında yağlanmaya bağlı kas dokusunun zayıflaması da vardır. Deri altı dokusu gevşek bir yapıda ise yine benzer sorunlar ortaya çıkar.

Kol Germe Ameliyatı İçin Uygun muyum?

Bu tedavi yöntemi için bazı hastalık durumlarına dikkat edilmesi gerekir. Tüp mide ameliyatı ya da aşırı kilo verme sonrasında eğer yağların büyük oranda atılması mümkün olmuş ise hastalar bu operasyondan yararlanabilirler.

İlginizi Çekebilir  Alın Estetiği

Cildin yaşlanması ve elastikiyet kaybı yaşayan hastalarda da bu yöntem tercih edilir. Hastalar ilk aşamada sarkmaların önüne geçebilmek için diyet ve egzersizlerden medet umarlar. Bu yöntemler işe yaramaz ise ameliyat gerekir.

Kol Germe Ameliyatı Sonrası İyileşme Süreci

İyileşme süreci bir ayı bulabilir. İlk iki hafta kolunuzu yukarı kaldırmanız tavsiye edilmez. Kan ve ödemin toplanması için kullanılan ve kol içine yerleştirilen drenler bir haftanın sonunda alınabilir. İlk bir ay boyunca ağır egzersizlerden kaçınmak gerekir.

Dikişler kalıcı dikişler olmayıp bir ay içerisinde kendiliğinden eridiği görülür. Eğer masa başında çalışıyor iseniz bu durumda bir haftalık istirahatten sonra iş başı yapabilirsiniz. İyileşmeyi hızlandırması açısından korse kullanımı bir hafta süre ile yerine getirilir.

Kol Germe Ameliyatı Teknikleri

Kolda oluşan fazla dokunun alınması için ihtiyaç duyulan bu işlemler kendi içerisinde farklı teknikler ile gerçekleştirilir. Bu teknikler arasında iz bırakılmadan yapılan işlemler kısa izli işlemler bulunur. Aynı zamanda standart kol germe operasyonları da kendine has özellikler taşır. Uzatılmış izle yapılan operasyonlar da bir diğer teknik olarak karşımıza çıkar.

İzsiz vaser liposuction ile yapılan işlemlerde fazla yağların alınması işlemi yapılır. Kısa izli yöntemde ise ilk olarak fazla yağ dokusu liposuction ile alınır. Daha sonra fazla deri hücreleri koltuk altına çekilerek görünüm düzeltilir. Standart yöntemde ise iz kalır. Bunun nedeni kesi açılarak fazla dokuların alınmasıdır.

Cerrahi Teknik

Bu teknikte ise hastanın kol boyundan dirseğe kadar olan kısımdan kesi açılır. Açılan kesi aracılığı ile fazla yağların alınması ve sarkmış derinin alınması işlemi yerine getirilir. Bu işlemde son aşamada açılan kesi dikilerek derinin sarkmasına son verilmiş olur. Bu işlem sırasında kanamalar meydana gelebildiğinden dolayı kesi içerisinde dren yerleştirilme uygulaması da yapılabilir. Yine şişlik oluşmaması için sıkı bandaj yapılır.

Kol Germe Ameliyatının Sonuçlarını Ne Zaman Göreceğim?

Hastalar operasyonun sonuçlarını hemen görmek isterler. Aslında operasyon sonrasında da etkilerini hemen görmek mümkün olsa da drenlerin alınması ve vücudun kendini toparlaması ile birlikte bir ayın sonunda etkilerini belirgin bir şekilde görebilirsiniz.

İlginizi Çekebilir  Labioplasti (Dış Genital Bölge Estetiği)

Ortaya çıkan morluklar kendiliğinden geçecektir. Koltuk altında ya da kol bölgesinde ortaya çıkan ameliyat kökenli izler 3. Ay dolana kadar kendiliğinden ortadan kalkar. Kol germe işlemlerinin sonuçlarını kısa sürede hissedebilirsiniz. Fakat tam olarak iyileşme bir ayı bulabilir.

Kol Germe Ameliyatının Riskleri ve Potansiyel Yan Etkileri Nelerdir?

Her operasyonda olduğu gibi bu işlemlerin sonucunda da bazı istenmeyen etkiler ortaya çıkabilir. Bu etkiler arasında kanamalar morarmalar hafif ve orta düzeyde ağrı ve enfeksiyon olabilir. Bazı belirtiler kısa sürede ortadan kalkar. Hastalar artan şikâyetleri var ise doktorlarına danışabilirler. Kol germe işlemlerinin etkileri kısa sürede kendini hissettirecektir.

Kol Germe Ameliyatı Ağrılı mıdır?

Operasyonu takiben hastaya uygulanan anestezik kremler nedeni ile hastalarda ağrı duyulması en aza indirilmiş olur. Bunun devamında hasta basit ağrı kesiciler kullanarak süreci atlatabilir. Hem ağrıların ortadan kalkması hem de iyileşmenin daha hızlı olması için hastanın operasyon sonrasında fiziksel hareket ve aktiviteleri en aza indirmesi gerekir.

Kol Germe Ameliyatı Sonucu Kalıcı mıdır?

Hasta aşırı kilo almaz ise bu operasyonun sonuçlarının uzun yıllar kesintisiz bir şekilde görülmesi mümkündür. Bu nedenle hastanın beslenme alışkanlıklarına dikkat etmesi önem taşır.

Kol Germe Ameliyatlarında Anestezi Gerekir mi?

Kullanılan kol germe tekniğine bağlı olarak anestezi tercihleri değişiklik gösterir. Küçük operasyonlarda genellikle sedasyon yöntemi ya da lokal anestezi uygun görülmekle birlikte standart uygulamalarda genel anestezi uygulanır.

Kol Germe Ameliyatı Ne Kadar Sürmektedir?

Bu yöntem hastalarda ortalama olarak 60 ile 90 dakika arasında tamamlanmaktadır. Bu nedenle hastaların tercih ettiği operasyonlar arasında yer alır.

Minimal İnsizyon Kol Germe Nedir?

Hastaların en az iz kalması beklentisi doğrultusunda geliştirilen bu yöntemde küçük bir kesi açılarak bu kesiden vaser liposuction yöntemi ile yağ alınması gerçekleştirilir. Kesinin boyutları ve kesinin konumu nedeni ile en az iz oluşumu ortaya koyan bir yöntemdir.

Brakioplasti Nedir?

Kol bölgesinde sarkmaların ve fazla derinin alınması işlemine latince ismi ile brakioplasti adı verilir.

İlginizi Çekebilir  Gözaltı Işık Dolgusu

Kilo Alıp Verirsem Kol Tekrar Sarkar mı?

Hastaların hafif kilo alımlarında bu yöntemin etkilerine bir zarar gelmez. Fakat hızlı ve ciddi oranda kilo alınması durumunda hastaların kol yapısında sorunlar ortaya çıkabilir.

Kol Germe Ameliyatı Hangi Mevsimde Yaptırmalıyım?

Bu operasyon için belirli bir mevsim ya da dönem şartı bulunmaz. Fakat yaz aylarında operasyon yaptıracakların ekstradan güneş kremi kullanması gerekecektir.

Kol Sarkması Egzersiz ile Düzelir mi?

Egzersiz ve spor aktiviteleri daha çok kas yapısının şekillendirilmesinde işe yarar. Bunun yanında sarkan deri yapısının ve erimeyen yağların spor ya da egzersiz ile ortadan kaldırılması mümkün değildir. Bu nedenle ameliyat gerekir.

Kol Germe Ameliyatı Sonrası Masaj Öneriyor musunuz?

Bu işlemlerin sonrasında hastanın rahatlaması açısından masaj yapmak yerinde olacaktır. Fakat bu işlemler için vücudun kendini biraz toparlaması ve hastanın bir miktar dinlenmiş olması gerekir.

Bu nedenle operasyonun sonrasında yaklaşık olarak 1 aylık sürecin sonunda hastalar masaj yaptırabilir. Kol germe işlemi sonrasında hastalarda daha iyi iyileşme masaj ile mümkün olur.

Kol Germe Ameliyatlarından Sonra İz Kalır mı?

İz kalması kullanılan yöntem ile doğrudan ilişkilidir. Standart yöntem ile yapılan tedavilerde hastaların çoğunda iz kalması durumu ortaya çıkar. Kısa kesi açılan yöntemlerde yani minimal yöntemlerde ise kesi boyu ve niteliği oldukça düşük olup görünürlüğü de azdır.

Ameliyatsız Kol Germe (örümcek ağı ile kol germe)

Eğer deri sarkmaları çok fazla değil ise ve yağ miktarı az ise bu durumda hastalarda kol germe işlemi için örümcek ağı yöntemi uygulanır. Bu yöntemde dirsek ile omuz arasında gerdirilen iplikçikler ile kasların yeniden form kazanması ve kollajen üretiminin yeniden aktive edilmesi mümkün olur.

Kol Germe Ameliyatı Fiyatları 2024

Her sağlık merkezinde farklılık göstermekle birlikte bu operasyonların fiyatları son yıllarda düşüş göstermiştir. Bunun yanında bu işlemlerin yerine getirilmesi aşamasında hastaların beklentilerini karşılayan kol germe yöntemleri düşük ücretler ile sunulur. Kol germe fiyatları 2024 hakkında bilgi almak için bizlere hemen ulaşabilirsiniz.